Ressam Temel

Amerika ile Sovyetler arasındaki meşhur füzeler ve Küba bunalımının en dehşet günleri. Kruşcef, Küba'ya gelecekmiş. Kübalılar toplanmış, bir hoşluk yapacaklar. Ülkenin en iyi ressamına başvurmuşlar.
- “Bir tablo yap. Adı, 'Kruşcef Küba’da' olsun” diye.
Ressam “Hadi oradan” demiş. “Ben adamı görmedim bile. Adam hayatında Küba'ya gelmedi. Şimdi ben nasıl “Kruşcef Küba'da” diye atmasyondan resim yaparım?”
Tesadüf bu ya. Bizim Temel, puro almaya Havana'ya gelmiş o sırada. Sıkıntıyı duymuş.
“Ben size istediğiniz tabloyu yaparım. Bana bir sandık puro verirseniz” diye.
Vermişler. Temel bir hafta sonra, Kübalılar 'ı çağırmış.
- “İşte tablonuz” demiş.
Tuvalin üzerini örten bezi hızla aşağı çekivermiş. Kübalılar da donuvermişler. Tabloda, yatakta iki kişi, al takke ver külah.
- “Bu ne” diye gürlemiş, Turizm Bakanı. “Bu ne? Bu kadın kim?”
- “Kruşcef'in karısı” demiş, Temel.
- “Peki, bu üstündeki adam kim?”
- “Kruşcef'in uşağı.”
- “Peki, Kruşcef nerde ulan! ”
- “Kruşcef Küba'da” demiş Temel!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder