Temel Almanyada

Temel bir gün Almanya’ya Dursun’u ziyarete gitmiş. Az buçuk bildiği Almancası ile Dursun’u bulmuş. Biraz hasret giderme derken Dursun Temele önce etrafı filan gezdirmiş. Akşamda Temel’le tiyatroya gitmişler. Temel,
- “Benim Almancam az nasıl anlayacağım” der. Dursun,
- “Dert etme ben sana tercüme ederim” der.
Beraber oturur tiyatroyu seyrederler, Dursun da söylenenleri Temel’in kulağına fısıldıyordur. Temel’in tuvaleti gelir. Dursun’a
“ben tuvalete gidiyorum” der. Dursun “seninle geleyim” dediyse de; Temel “ben bulurum” der ve gider. Salonun dışında birisine az buçuk Almancası ile tuvaleti sorar. Temel adamın tarifinden anladığı kadarı ile gider ve bir oda gelir karşısına; önce kapıyı tıklar bakar ses yok. Kapıyı açar içeride bir sandalye bir masa ve masanın üstünde bir vazo görür. “Yanlış geldim herhalde” diye düşünür ama çok kötü sıkışmıştır ve vazo ile işini halleder. Daha sonra Dursun’un yanına döner ve sorar “ben yokken ne oldu” diye. Dursun da
- “Vallahi bizde anlamadık. Bir adam geldi etrafına bakındı sonra şu masa üstünde duran vazoya çişini yaptı ve gitti.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder